processenresultaten-970x300

Aanpak

Mensen van Wereldklasse

Alle interactie tussen 'de organisatie' en de patiënt vindt plaats door mensen. Zowel direct, bijvoorbeeld door de arts die een gesprek voert met een patiënt of een verpleegkundige die de patiënt medicatie geeft. Evenzo indirect, bijvoorbeeld door een CT-laborant die een CT-scanner bedient, of de monteur die de CT-scanner van een periodieke keuring voorziet.

Het is een illusie te denken dat we Zorgprocessen van Wereldklasse kunnen ontwerpen of bedenken; die moeten we ontdekken door elke dag bezig te zijn met waar het proces (nog) niet ideaal is. Dit kan alleen door de mensen die in deze processen werken en het is daarbij de rol van de leidinggevenden om deze medewerkers de capaciteiten te leren zodat ze elke dat het proces kunnen verbeteren. Mensen van wereldklasse zijn ambitieus en streven naar zorg(processen).

Geen Zorgprocessen van Wereldklasse zonder mensen, want:

  • Het zijn de mensen die de processen uitvoeren; de processen zíjn mensen;
  • Het zijn de mensen die de processen kunnen bedenken;
  • Het zijn de mensen die de processen kunnen verbeteren.

Hebben respect voor elkaar

  • Maak excelleren mogelijk
  • Verspillen geen tijd van mensen
  • Zorgen voor continu leren en ontwikkelen

Verbeteren continu door:

  • iedereen, elke dag
  • op de werkvloer
  • uit te dagen
  • problemen, in teams, structureel op te oplossen
  • op basis van feiten